همشهری آنلاین: بانک ملی ایران طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست مراقب کلاهبرداری‌های الکترونیک در قالب تماس‌های تلفنی و پیامک‌های مشکوک و کلاهبرداری افراد سودجو از پایانه‌های فروش و خودپرداز باشند و در انجام امور مالی خود هوشمندانه عمل کنند.

به گزارش ایرنا از بانک ملی ایران، بر اساس اطلاعات دریافتی، اشخاصی طی تماس‌ تلفنی با افراد مختلف و اعلام آمادگی جهت پرداخت تسهیلات کلان و یا اعلام برنده‌ شدن مشتریان در قرعه ‌کشی‌های مختلف، اقدام به کلاهبرداری و اخذ وجوه به صورت الکترونیکی کرده و از روش‌هایی نظیر درخواست معرفی شماره کارت بانک، اخذ شماره سریال کارت شارژ تلفن همراه استفاده و به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا می‌کنند.

این بانک با تاکید بر ضرورت هوشیاری مشتریان در خصوص کلاهبرداری‌های مختلف الکترونیکی، از آن‌ها خواست از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی و حساب‌های شخصی خود به دیگران خودداری کنند.

این اطلاعیه تاکید می‌کند انتخاب زبان انگلیسی یا فارسی در خودپرداز، هیچ تأثیری بر ارائه خدمات بانکی ندارد، بنا بر این از هموطنان خواست در صورتی که شخصی درخواست تغییر زبان دستگاه را نمود به او مظنون شده و با دقت بیشتری عمل کنند.

در ضمن وارد کردن رمز کارت در زمان خرید باید توسط شخص دارنده کارت صورت گیرد و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در زمان خرید توسط دستگاه pos، رمز خود را تغییر دهند.

همچنین دارندگان دستگاه pos باید در تحویل دستگاه به مسئول پشتیبان دقت لازم را داشته باشند و فقط پس از احراز هویت و حصول اطمینان از مسئولیت مراجعه‌ کننده، آن را تحویل دهند.

کد خبر 228491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز